Avoimet paikat

Kodinhoitajat työssään 1930-luvulla

MLL Helsingin yhdistys

MLL Helsingin yhdistys on yleishyödyllinen järjestö, joka antaa tukea ja turvaa lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa kohdanneille pääkaupunkiseudulla. Asiakkaamme ovat pääosin naisia ja lapsia, mutta maksuttomat palvelumme ovat saatavilla kaikenikäisille ja kaikille sukupuolille. Ylläpidämme Sophie Mannerheimin turvakotia Marjaniemessä sekä autamme lähisuhdeväkivallasta selviytymisessä Turvaverkko Helsingin avopalveluilla pääkaupunkiseudulla.

MLL Helsingin Sosiaalipalvelut

MLL Helsingin Sosiaalipalvelut on yhdistyksen omistama, lastensuojelupalveluja eri hyvinvointialueille tuottava tytäryhtiö, joka ylläpitää Nuorisokoti Marjista Ullanlinnassa. Lastensuojelun asiakkaamme ovat tyypillisesti teini-ikäisiä tai itsenäistyviä nuoria aikuisia.

Käsillä muodostettu sydän

Olemme pieni ja ketterä toimija

Meillä työskentelee vakituisesti yli 20 pääosin sosiaali- ja terveydenhuollon väkivalta-, trauma- ja nuorisopsykiatrian ammattilaista sekä lisäksi kulloinkin tarpeellinen määrä sijaisia ja kutsuttaessa töihin tulevia työntekijöitä. Lisäksi toimintaamme osallistuu useita vapaaehtoisia.

Meille töihin

Meillä jokaisen mielipidettä arvostetaan ja työn sisältöön pääsee matalalla kynnyksellä vaikuttamaan. Toimipisteissämme on mitatusti hyvä työilmapiiri ja korkea työtyytyväisyys. Työskentelyämme jäsentävät säännölliset työryhmäkokoukset, ammatillinen työnohjaus sekä täydennyskoulutukset.

Työhyvinvointia tukevat mm. työterveyslääkärin, -psykologin ja -fysioterapeutin palvelut, lounasetu sekä ePassi. Henkilöstön yhteisöllisyyttä vaalitaan yhteisissä virkistystapahtumissa.

Avoimet työpaikat

• Ei avoimia tehtäviä.

Sijaiseksi tai lyhyelle keikalle

Tarvitsemme aika ajoin sijaisia sekä kutsuttaessa töihin tulevia keikkalaisia vakituisen henkilökunnan lyhyt- tai pidempiaikaisia poissaoloja paikkaamaan. Mikäli olet kiinnostunut keikkailemaan meillä, otamme mielellään hakemuksesi vastaan.

Tiedustelut

• kriisityöntekijän keikkatehtävät Sophie Mannerheimin turvakodissa: laura.laine@mll.fi
  • ohjaajan keikkatehtävät Nuorisokoti Marjiksessa: maarit.vilen@mll.fi

Jos lähetät salassa pidettäviä henkilötietoja, käytäthän Yhteystiedot -sivulta löytyviä salattujen sähköpostien linkkejä eri toimintayksiköihimme.

Tehtävien pätevyysvaatimukset

• Turvakodissa toimivalta kriisityöntekijältä tai hänen sijaiseltaan vaaditaan sosiaali- tai terveydenhuollon AMK-tasoinen tutkinto sekä perehtyneisyyttä lähisuhdeväkivallan kriisityöhön.
  • Nuorisokodin ohjaajana ja hänen sijaisenaan toimivalla voi olla sosiaali- tai terveydenhuollon alan AMK-tutkinnon (laillistettu ammattihenkilö) lisäksi myös muu lupaviranomaisen hyväksymä korkeakoulututkinto (esim. AMK yhteisöpedagogi) tai muu nuorten hoitoon ja kasvatukseen soveltuva ammatillinen perustutkinto.
  • Voimme tarvittaessa huomioida lyhytaikaisissa sijaisuuksissa myös AMK-tasoisen sosiaali- ja terveydenhuollon alan loppuvaiheen opiskelijat, joille on kertynyt riittävä valmius alalla työskentelyyn.
Lapsi pyöräilee tiellä

Opintoihin liittyvä työharjoittelu

Tarjoamme sosiaali- ja terveydenhuollon AMK-opiskelijoille muutamia harjoittelupaikkoja Sophie Mannerheimin turvakodissa ja lastensuojeluyksikössämme Nuorisokoti Marjiksessa.

Harjoittelupaikkakyselyt:
• Sophie Mannerheimin turvakodille: turvakoti.sophie@mll.fi
• Nuorisokoti Marjikselle: nuorisokoti.marjis@mll.fi

Meillä voi toteuttaa myös erilaisia opintoihin liittyviä pienprojekteja esim. Turvaverkko Helsingin asiakkaille suunnattuna.
Projektiehdotukset: turvaverkko.helsinki@mll.fi